Probleempjes - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Jamie Kemenade - WaarBenJij.nu Probleempjes - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Jamie Kemenade - WaarBenJij.nu

Probleempjes

Blijf op de hoogte en volg Jamie

16 Februari 2013 | Australië, Brisbane

Zijn we weeer!

Dus we zijn naar Wheeny Creek geweest, lekker 4wheel drive weggetje waar we met onze auto (genaamd Chacho) op gingen rijden :) Gelukkig is Max een goede chauffeur.
Er waren op het weggetje helemaal geen lichten (reden 's nachts), en onderweg kwamen we een brandende auto tegen, kleine Sjeemie was een beetje bang maaaar we zijn daar toch blijven overnachten.
Lekker nog even gezwommen daar en toen weer verder naar andere campings.

Daarna verbleven op Robert Martin's family camp, waar we een lief beestje tegenkwamen in de avond, we hebben hem Ernie genoemd.

De dag erna naar de Blue Mountains geweest (de Blue Ernie's), is trouwens erg groot en mooi, waar we nog een lekkere wandeling hebben gemaakt naar beneden (10 km)
Helaas geen enge beestjes gezien, maar wel een goede daad verricht en een gevonden camera teruggebracht.
Toen begon het tijdens de wandeling ook nog lekker te stortregenen en onweren, en tijdens de terugweg met de auto kon Max amper tot niks door de voorruit zien.
(toch terug bij de camping gekomen)

De dag daarna op naar Queensland!
Zijn we een paar nachtjes op rest area's gaan slapen, maar uiteindelijk aangekomen in Brisbane.
Ohja, ook hebben we onderweg nog even ergens gezwommen, lekkahh!

Dus, in Brisbane aangekomen ingecheckt in het hostel en de dag daarna de auto op Max zijn naam zetten... dachten wij.
Wij met alle papieren op naar het Customer Service Centre, vertelt de behulpzame man daar dat we de verkeerde papieren hebben (zijn al verlopen) en we missen nog eens een papier ook.
Dit zijn de road worthy certificates die we nu nog zelf even mogen regelen, ook neemt de vorige eigenaar die hem ons had verkocht niet op en de car market ook niet. We zijn dus dik voor de gek gehouden.
Gelukkig is de man bij de Customer Service Centre heel behulpzaam en helpt ons om wel de goede papieren te verkrijgen.
Dit gaat nog wel tot maandag duren :(

Nou, dit was het weer, daaaaaaagg xxx
(foto's uploaden lukt nu even niet helaaaas)

Doei Ernie, doei Berd, doei vlapoor.

• 16 Februari 2013 - 07:33

Nicole:

Hey Jamie en Max,
    Avontuur hebben jullie zeker zeg ! Het mag nog niet 1,2,3, lukken met de auto, maar nog even geduld, ook dat komt wel goed hoor. Gelukkig zitten jullie niet in een afthans land en is iedereen erg aardig en behulpzaam. Je kan ook niet alles van tevoren weten toch. Jullie hebben in die korte tijd toch al heel wat gezien en gedaan, erg leuk! Doe voorzichtig en geniet vooral lekker van al dat moois! Leuk trouwens om zo af en toe wat van jullie te horen/lezen. Kus, Nicole, Jack

• 16 Februari 2013 - 07:39

Vlapoor:

Heii Maks, ik vint het leuk dat jei ook aan mei denkt en duz mijn naam onder het verhaaltju laat zetten.
    Doeiiiu

Vlapoor

• 16 Februari 2013 - 07:54

Brittjee:

Lieve james en maxie,
    Het zit jullie ook wel echt mee he.. Eerst die bankpas, auto stuk
    en nu blijk je opgelicht te zijn..
    Nou, laat jullie niet uit het veld slaan!
    Denk elke dag even aan jullie, hoe het nou met jullie zou gaan.
    Zet door! Komt allemaal in orde.

Dikke kus en knuffel! <3

• 16 Februari 2013 - 09:36

Thea En Joop:

Hallo lieve globetrotters, we hebben jullie story op zaterdag morgen om 9.15 gelezen. Het pad gaat niet altijd over rozen, dat hebben jullie inmiddels wel gemerkt, komt tijd komt raad, het was leuk om jullie via Skype even te kunnen zíen jullie doen het goed hoor, hier alles zijn gangetje, op dit moment is het mistig weer en 3 graden boven 0, dus geen sneeuw meer, dikke knuffels van ons Jopie en Thea

• 16 Februari 2013 - 09:51

Luiwammes:

haaaai Jammie en Kakkieee!

Echt stom zeg, dat t niet wil lukken. Gelukkig blijft het wel een avontuur dan, maar we moeten wel hopen dat het allemaal goed gaat komen.
    Jammer dat Oovoo niet lukte, maar ik heb jullie toch twee seconden kunnen zien, nogsteeds even knettergek als altijd en gewoon levend en gezond jehh. Volgende keer proberen we gewoon skype, misschien werkt dat beter haha. Oja, toen Oscar je hoorde praten kwam hij wel meteen naar beneden stormen, je wordt dus ook gemist door de woefies, misschien dat ik binnenkort even Bootz steel en naar het bos ga haha.
    Trouwens, jullie hebben een beetje regen en onweer, maar bij ons kan de sneeuw niet kiezen of die wil blijven liggen of niet, dus de ene keer is het wit met sneeuwpoppen en de andere keer weer niet.
    Volgend weekend ga ik naar België en ik geef wel een knuffel aan Citroenel van jou.
    Nou toedeloedokiepokeywokey, groetjes aan de koala's, kangaroes en dingo's en aan kakkie natuurlijk!

Doeeeeeeei xxxxxxxxxx

• 16 Februari 2013 - 10:37

Nina:

Haha schatjes zo leuk dat Ernie en Chacho zoveel in jullie verhalen voorkomen ^^!
    Balen van die auto, maarja dat komt ook wel goed!
    Enne wel werk gaan zoeken he luie donders, hihi =)
    Trouwens iemand had me verteld dat je in Australie met moeilijke bedragen moet betalen, kost iets 17 dan geef je 24 ofzo (lekker met veel papiertjes en muntjes) gegarandeerd krijg je dan te veel terug want ze kunnen daar niet rekenen! Zei hij in ieder geval.
    Nou tot de volgende keeeeeeeer
    Xxxxxx

• 16 Februari 2013 - 10:43

Marijke:

Wat een avonturen beleven jullie! Brandende auto's, wilde dieren, oplichters, en daarnaast ook nog lekker genieten, van Aussie en van elkaar.! Kusjes moederzzz en Chacho (de echte dan) en Ernie (de echte).

• 16 Februari 2013 - 10:53

Miriam:

Hai Lieverds,

Bryan zijn verjaardag was wel stilletjes zo zonder jou hoor Jamie... Maar misschien was ik de enige die je toch wel miste ;). Ik weet zeker dat de woeffies je missen... Ben ook benieuwd naar hun reactie over een half jaartje...
    Wij hebben hier eindelijk voorjaarsvakantie... Eindelijk is die prutsneeuw weer weg, hoop dat die nu eindelijk eens wegblijft...
    En de ervaringen die jullie opdoen? Daar worden jullie zeer zelfstandig en volwassen van!! haha
    Rebecca en ik zaten net te bedenken dat jullie pas ruim 2 weken weg zijn.. Het lijkt wel een maand...
    Geniet van alles, ook van de negatieve ervaringen die jullie opdoen, want daar leer je heel veel van...
    Dikke kus, Miriam

• 16 Februari 2013 - 15:39

Opa Jan En José:

Lieve Globetrotters,
    Wij hebben niet zoveel meer toe te voegen aan alle goeie wensen van iedereen , behalve dan dat we hopen dat de komende tijd zonder problemen zal zijn en dat jullie , zoals eerder gezegd, ervan leren dat niet alles maar gaat zoals je het gepland hebt, helaas.
    Maar jullie zijn gelukkig samen om de problemen te weerstaan, hou je haaks en we zien weer uit naar de nieuwe ( betere ) berichten.
    Knuffels,
    Opa en José

• 16 Februari 2013 - 19:23

Anne:

Dit hadden jullie ook niet durven dromen hè, maar gelukkig zwemmen jullie de fustratie er wel weer af en leren jullie er ook van, hopelijk blijft de rest goed gaan en is de omgeving erg mooi dag lieverds geniet ervan.xxx

• 17 Februari 2013 - 17:50

De Van Campers:

Allemaal niet zo mooi maar jullie maken we heel veel (dieren)vrienden!
    Pas op met zwemmen hoor, ze hebben overal zoetwaterkrokedillen!
    Wij staan nu op de camping in Zwitserland, hier veel sneeuw.

Xxx en groetjes van de van Campens