Weer aan het tomaten plukken - Reisverslag uit Bourke, Australië van Jamie Kemenade - WaarBenJij.nu Weer aan het tomaten plukken - Reisverslag uit Bourke, Australië van Jamie Kemenade - WaarBenJij.nu

Weer aan het tomaten plukken

Blijf op de hoogte en volg Jamie

11 April 2013 | Australië, Bourke

Hier zijn we weer, al weer +- 2 weekjes aan het werk op een tomaten farm in Maroota, vlakbij Sydney.
We zijn dus weer terug bij waar we begonnen.
We krijgen hier 14 dollar per uur, en hebben een caravan gekregen op de boerderij met koelkast, douche, kookpitje, alles wat je nodig hebt.
We kunnen hier waarschijnlijk nog +- 2 weken werken, en dan is het weer op zoek gaan naar nieuw werk.

Ondertussen is ook Max jarig geweest! En we hebben op die dag lekker tomaten lopen plukken :) Ook heeft hij kleinigheidjes als cadeautje gekregen, thuis krijgt hij het echte cadeau wel.

Wij zijn de enige twee werknemers op de boerderij, de boer Tedd is dan ook erg aardig. Hij heeft ons ook al meegenomen naar de pub voor een biertje, en over 10 dagen gaan we naar een soort van Carnaval.
Best gezellig!

We moeten nu ook elke avond zelf koken... Best even wennen moet ik zeggen! Waar haalt mams elke avond de inspiratie vandaan voor iets nieuws. Wij begonnen dan ook makkelijk met noodles, nu zijn we wel meer creatief.

Nou, wij moeten weer gaan!
Back to the tomatoes (:

xxxxxxxx

• 11 April 2013 - 07:44

De Van Campers:

hallo allemaal,

Dat klinkt goed en qua centjes helemaal niet slecht!

M.b.t. het eten heb ik eventueel nog wel wat nieuwe inspiratie!

Wat dacht je van een lekker tomaten soepje, of
    Spaghetti Bolognese meet heerlijke verse tomaatjes.
    Of een heerlijke bruine boterham met vers gesneden tomaten met een laagje suiker.
    Of een zacht gekookte tomaat leegzuigen..;-)
    Of gazpacho (koude tomatensopen) kan je een dag later het restant van nr 1 op eten
    en als slot een heerlijke bloody mary asl afluiting met een beetje wodka.

Eetsmakelijk!!

Pedro + rest van de Campers

• 11 April 2013 - 09:11

Joop En Thea:

Hé tomatologen,

Heeft Maxi ook 2 tomaatjes gekregen voor zijn verjaardag ?
    Uurtarief is hoog hoor, daar verhuurt Thea haar (tomaten) body voor.
    Misschien iets voor die tomatenboer ? want Thea is gek op verboden (tomaten) vruchten.

doeg doeg...............

• 11 April 2013 - 10:51

Joop En Thea:

Hallo lieve Globetrotters, jullie begrijpen natuurlijk wel wie het berichtje hierboven heeft geschreven! Heerlijk dat jullie nu weer werk hebben, hoeven jullie niet meer op een houtje te bijten.
    Heerlijk hoor om een kleine ruimte voor jezelf te hebben om te kunnen koken e.d.
    Ik heb begrepen dat het daar nu wat minder warm is, dus als jullie daar klaar zijn maar weer gauw de warmte opzoeken, en dan ijs gaan verkopen, lijkt mij ook een leuke job.
    Hier gaat alles zijn gangetje.

Lieve kusjes van ons.

• 11 April 2013 - 10:54

Opa Jan & Jose:

Lieve Jamie en Max,

Max alsnog gefeliciteerd met je verjaardag, hoop toch dat jullie het gezellig hebben doorgebracht.
    Hoe bevalt het leven in een caravan ? Valt best mee, denk ik, je hebt tenslotte alles op weinig vierkante meters ! Hoe is de temperatuur nu daar , zal ook wel lekker zijn, anders zijn de tomaten nog niet te plukken lijkt me.
    De betaling is inderdaad niet te versmaden, jammer dat je over veertien dagen weer weg moet en waar gaan jullie dan naartoe? Gaan jullie nog verder op avontuur of blijven jullie daar in de buurt hangen?
    We lezen het wel weer in je volgende verslag, intussen heel veel plezier enne... Be carefull out there,
    Heel veel lieve groeten van ons,
    Dikke knuffel erbij,
    Opa Jan & José

• 11 April 2013 - 13:43

Nicole:

Hey Jamie en Max,

Leuk om weer wat van jullie te lezen ! Is die vreselijke spin nu eindelijk uit de auto????? Ik blijf er maar aan denken. Fijn dat jullie weer werk hebben voor even.....er kan weer "geshopt" worden !! Prima voor elkaar toch zo'n caravan etc. Ook niet echt mijn ding, maar een prima alternatief om zo toch je eigen plekje te hebben met douche, wc, keukentje etc. Voor jullie dus straks bij terugkomst even geen tomaten meer begrijp ik !. Veel plezier nog en pas goed op elkaar. Max nog van harte met je verjaardag. Deze dag zul je in ieder geval nooit meer van je leven vergeten toch.

Liefs, Nicole (en mijn mannen natuurlijk, Jack en Jeremy)