De reis gaat verder - Reisverslag uit Berri, Australië van Jamie Kemenade - WaarBenJij.nu De reis gaat verder - Reisverslag uit Berri, Australië van Jamie Kemenade - WaarBenJij.nu

De reis gaat verder

Blijf op de hoogte en volg Jamie

23 Maart 2013 | Australië, Berri

Back again!
We zijn weg gegaan bij de tomaten, we verdienden daar niks en de supervisor raadde het ons ook aan iets anders te vinden. Dus ging onze reis verder naar onder, wel zonder de andere backpackers helaas. Eerst besloten we nog wat moois te zien, na al dat gestress mag dat ook wel, we gingen dus naar de Great Ocean Road!
Ik zal proberen de foto's te plaatsen, we hebben op een paar mooie uitkijkpunten gestaan en over de hele oceaan uitgekeken.
En Jamie heeft ook heel even in de auto gereden :$ (niet tegen mam en pap zeggen!)

Na de Great Ocean Road gingen we verder naar Zuid Australie, hier hebben we in elk plaatsje naar werk gevraagd en we zijn verschillende wijnvelden binnen gelopen om naar werk te vragen, resultaat: niks.

We hebben een paar daagjes op een rest area gestaan om rond te zoeken een mevrouw raadde ons nog aan om de windmolens te bekijken! Want dat is nou een mooie attractie.

Ook hebben we ergens een gezellige grote spin in de auto, waar die zit? We hebben hem niet meer kunnen vinden, vast in een holletje verborgen., dat vind ik erg fijn :)

Ongeveer 2 dagen terug hadden we ook superharde windvlagen, donder en regen. Dit hoorde vast bij het slechte weer dat Victoria ook heeft gehad, aangezien we nog dichtbij de grens waren.

Nu zijn we dus nogsteeds op zoek naar werk, en het vordert nog niet echt. We zitten nu in Berri, in deze omgeving zijn er super veel fruit plantages, krijgen we te horen dat de seizoenen voorbij zijn en je nu in Victoria moet zijn. Gaat onze reis dus misschien weer terug?? Het geld hebben we hard nodig, en de benzine is ook niet goedkoop :p

Nouja, we komen er wel uit!

Doeeggdoeegg xxxxxx

• 23 Maart 2013 - 13:11

Nina:

Schatjes komt helemaal goed! Zoals ik al heb gezegd: als jullie maar genieten!
    Enne die spin... Ik slaap al een week in mama haar bed omdat er een spin bij m'n bed zit en die is nu ineens foetsie. Hahaha, in jullie auto zou ik niet durven te komen XD.
    Kussie van Chacho en Ernie (Bert wou niet, hij vind kusjes vies)

• 23 Maart 2013 - 13:11

Paps:

Hoi avonturiers, ik heb even niets gezien! Balen dat jullie nog geen werk hebben.
    Maar niet vergeten te genieten hoor! Dit is ones in a lifetime.
    Zijn erg benieuwd naar de foto's. Ben ook ff voor jullie aan het kijken ( succes niet gegarandeerd ). Hier waait het ook als een bezetenen, gevoels temperatuur -15. Yes het is lente. Kus van ons.

• 23 Maart 2013 - 15:00

Britt:

Hee lieve Jaim & Max,

Hopen dat jullie binnenkort wat leuk en goed verdient werk vinden! ^^
    Kevin is nu 2 week op oefening, dus zit dit weekend alleen te zijn. =(
    En mis jullie stiekem toch wel heel erg.
    Hoop dat ik binnenkort goed bericht van jullie horen! Dat jullie leuk werk hebben en mooie dingen hebben gezien!
    Nog heeeeel veel plezier samen!
    Dikke kus. <3

• 24 Maart 2013 - 10:14

Nicole, Jack, Jeremy:

Hey globetrotters !

Ahhhhhh, als eerste die spin n die auto !!! Zit nu al met kippenvel en tranen in mijn ogen achter de computer. Voor mij echt DE reden om niet meer in de auto te stappen, echt waar !!! Alles wat kruipt in Australie is HUGE en eng !!!!! Hoe doen jullie dat in godsnaam???? Jammer dat het werken nog niet zo lukt...maar de aanhouder wint beslist en ook dat komt vast goed. Zoals Bassie vroeger altijd zei "wat er ook gebeurd, altijd blijven lachen !" Op die spin na dan......hahahaha. Jullie maken in ieder geval wat mee samen en al die leuke/minder leuke ervaringen gaan straks mee terug in jullie koffer. Wat een geweldig avontuur toch !! Geniet gewoon lekker saampies......en misschien hebben de mensen daar goede tips om de spin te kunnen lokken. Hahaha jullie zitten er waarschijnlijk veel minder mee dan ik hier in het super koude ijzige Nederland. Het laat mij niet los hoor......ik griezel ervan, maar dat is inmiddels wel duidelijk.
    Succes verder met de job-search en zie graag jullie foto's voorbij komen ! Wees lief voor elkaar, dikke knuffel, Nicole, Jack en Jeremy

• 24 Maart 2013 - 15:36

Anne:

Hoi lievies.
    Fijn om weer wat van jullie te horen. Zolang jullie nog geen werk hebben moeten jullie maar van de omgeving en het mooie weer blijven genieten, dit komt nooit meer terug en kunnen Ze jullie ook nooit meer afpakken. Nu lievies nog veel plezier samen en een hele dikke knuffel.

• 25 Maart 2013 - 07:40

De Van Campens:

hé luitjes,

Klinkt wel als het echte buitenleven! ondanks dat de verdiensten niet super zijn, zijn jullie zo vrij als een vogel in een uitzonderlijk land! M.b.t. die spin, die hebben een hekel aan wasgoed luchtjes. Beste is (daar waar jullie slapen) alle vieze sokken, onderbroeken, etc. voor het raam te hangen. we kunnen garanderen dat de spin in een hoekje blijft zitten (met zijn neus dicht;-). Meevaller is tevens dat er ook niemand wilt binnen komen..Doe voorzichtig en als het geld echt op raakt gewoon Max laten Tippe......

groetjes,
    ons

• 25 Maart 2013 - 22:47

Joop En Thea:

Dag schatjes, vanuit Spanje een reactie, ja, ja we zijn er weer. Het zit jullie niet mee, maar ik heb van mama vernomen dat er waarschijnlijk werk voor jullie is, alleen dan wel weer terug, ongeveer 1100 km, ach een kleinigheidje, zo gepiept. Maar het gaat goed met jullie en ook nog steeds plezier in het reizen dat is het belangrijkste. Doe voorzichtig, dikke knuffels van ons

• 29 Maart 2013 - 18:40

Jannie:

Hoi buurmeiske en vriend

Fijn om weer wat gehoord te hebben. Jullie blijven het wel erg afwisselend houden en blijven het leuk oplossen. Hoorde dat jullie weer tomaten aan het plukkenh zijn, ja je moet wat toch. Is Max een dezer dagen ook niet jarig ? Wel bijzonder om zover van fam. en vrienden jarig te zijn. Maak er een heerlijke dag van, misschien wel lekker aan een strand. Hier is het met Pasen kouder dan met Kerst. Heel bizar. Wij zitten dus met een lekker knapperig houtvuurtje in de open haard ook gezellig met de kaarsjes erbij, prima.

Jullie veel succes en hoop weer wat te horen. Groetjes Menno en Jannie

• 31 Maart 2013 - 20:32

Anne Oosterman Veenhof:

Hoi lieve globe trobbers.
    Weer op het oude bekende terrein? Ik hoorde van mama dat jullie bij een kleine boerderij aan de gang zijn, weer met tomaten plukken hopelijk met nu meer succes.
    Hebben jullie het nog steeds naar jullie zin. Vast wel hè.
    Max gefeliciteerd met je verjaardag! Maak er samen een hele fijne dag van.
    Dag lievies dikke kus.