van Queensland naar Victoria - Reisverslag uit Shepparton, Australië van Jamie Kemenade - WaarBenJij.nu van Queensland naar Victoria - Reisverslag uit Shepparton, Australië van Jamie Kemenade - WaarBenJij.nu

van Queensland naar Victoria

Blijf op de hoogte en volg Jamie

07 Maart 2013 | Australië, Shepparton

Zijn we weer, verder waar ik was gebleven, we hebben niks meer gehoord van die man van het service center en hij heeft ons dus niet geholpen maar alleen maar een weekend opgehouden.
Dus we zijn zelf maar een nieuwe keuring gaan doen en hebben de goede papieren geregeld en de auto op onze naam gezet.
Eindelijk klaar!..dachten we. Moesten we nog wachten op 1 papier die naar ons postadres daar werd gestuurd in 7 dagen.

Die dagen hebben we wel op een goede camping gestaan, genaamd Rocky Creek. Het was 2 km van de Australia zoo (Steve Irwin) aan de Steve Irwin road. Helaas niet naar de Zoo gegaan want die was te duur, maar wel naar de Underwater World geweest en wat leuke beestjes gezien.

Ook was het weer totaal niet goed, constant zware regenbuien en de velden waren allemaal ondergelopen.
We mochten toen van de mensen de camping in een hutje slapen zodat we droog zaten.
Ook hebben we daar wat kangaroos gezien van dichtbij! Ze hopten ook steeds wat dichterbij dus we besloten maar wg te gaan voor ze ons wilden pakken :) de foto's kan ik helaas niet uploaden want we hebben geem computer.

Na de 7 dagen het papiertje opgehaald, en toen eindelijk weg! We besloten meer naar het zuiden te gaan waar het mooier weer was. En we moesten opzoek naar een baantje.
Met de Gypsy Kings op als muziek gingen we dus toeren! Uiteindelijk gebelt naar een organisatie en die had werk voor ons als we er devolgende dag konden zijn.... Max ging dus even flink rijden want het was in Victoria. Uiteindelijk optijd gekomen! Em we mochten de volgende dag om 5 uur alweer opstaan.
Niet weten wat we konden verwachten gingen we naar de boerderij, waar we een ander backpacker stel hebben ontmoet waar we nu mee op de campimg staan en mee optrekken. Tomaten plukken is heel zwaar, en verdient noet veel (5 dollar per uur) dus we zoeken naar nieuw werk.
Max heeft veel pijn aan zijn rug door het constant bukken en ik heb mijn pols overbelast door het plukken, maar we gaan lekker door hoor.

Ook begaf onze accu het in de ochtend voor het werk (6 uur) dus we moesten een noeuwe kopen, ( 150 dollar) daar gaat weer drie dagen werk.

Maarja, lekker verder met werken dus!
Dikke kus xxxxx

(en in hey stadje van de camping hebben we geen netwerk, maar wel op de farm zelf)
Ook hebben we kangaroo vlees gegeten! Lekkerrr. Max zegt dat het naar everzwijn smaakt.

Doeggxxxx

• 07 Maart 2013 - 06:18

Britt:

Heee lieverds! <3
    Fijn om een teken van leven te horen, ik dacht al dat jullie waren opgegeten ofso! =p
    Jammer dat die man jullie toch niet verder heeft geholpen, maargoed zelf erachter aan gaan werkt natuurlijk ook. ^^
    Dat tomaten plukken lijkt me ook idd nieterg goed voor je rug.. Njh even doorzetten, dan heb je iniedergeval wat geldjes erbij!! =D

Hou ons op de hoogte & we appen. <3
    Dikke knuffel!

• 07 Maart 2013 - 06:35

Loes Kruger:

Hallo reisstel, goed dat jullie de auto én de papieren nu in orde hebben. Kost tijd en geld maar uiteindelijk wel heel belangrijk! Max houd je rug recht hoor. Ik ga voortaan op zoek naar tomaten uit 'down under' én ondersteun jullie zodat het blijft motiveren:-). Uiteindelijk moet er brood op de plank. Afgelopen dagen hier in oost groningen best lekker weer gehad. Voorjaar.! Maar... komend weekend kijkt koning winter nog even binnen; zo zeggen de weer mannen én vrouwen. Wij gaan zo aan het werk én naar school hier. Dus truste voor jullie. Groetjes van de krugertjes.

• 07 Maart 2013 - 08:21

De Campers,:

Hé luitjes,

jullie zijn lekker bezig. ik zit met een brede glimlach het verslag te lezen.
    Kunnen jullie een stukje Kangeroo vlees invrieizen en meenemen, we zijn hier ook wel beneiuwd!
    (wel goed inzouten hoor).

M.b.t. Max zijn rug is dit wellicht ook gekomen door het tafeltennis hier in Lelystad.
    Hij moest natuurlijk al veel het balletjes oprapen wanneer hij "weer" net niet had gewonnen..;-)

Doe voorzichtig allemaal en we zijn benieuwd naar het opvolgende bericht!

ps,
    Jamie, je vader laat een baard staan en ik voel me steeds onveiliger hier...(lijkt wel een Orang )etang :-)!

groetjes,
    Peter + Clan.

• 07 Maart 2013 - 08:24

Mama:

Hoi Schatjes,
    Fijn weer zo'n uitgebreider reisverslag.
    Lief van die mensen op de camping dat jullie in een huisje mochten slapen met dat natte weer.
    Wat ik vooral lekker vind, is dat jullie het ondanks alles flink naar de zin hebben. Leuk dat jullie een ander stel hebben ontmoet waarmee het klikt. Nu maar weer een ander baantje zoeken, hè.
    Maar dat komt zeker ook wel wer goed.
    We houden contact lieverds.
    Kusjes,
    Mamsie

• 07 Maart 2013 - 08:54

5C's:

Voor ons goeiemorgen en voor jullie natuurlijk inmiddels goeieavond Globetrotters!
    Lekker weer wat van jullie te horen. Idd hard werken, maar als je vooruit wilt komen... dan moet je dus een accu kopen :)
    Wij zijn hier lekker aan het werk en we hebben al even aan de lente mogen proeven. Emmy en Lene mogen zaterdag a.s. met sc Heerenveen in de line up het veld op tijdens de thuiswedstrijd tegen PSV (26.000 zitplaatsen, dus dat wordt even slikken als ze de catacombe uit komen!).Emmy en Lene geven nog wel even een berichtje.
    Blijf lekker bloggen, want je weet, wij zijn geen app'ers en zijn wel heel benieuwd naar jullie avonturen (horen gelukkig e.e.a. van Rob&Linda).
    Dikke knuf, Peter, Amber, Emmy, Lene & Vere

• 07 Maart 2013 - 09:36

Beccaa:

Helloooooooooo

Lekker tomaten plukken he, mag je er dan ook wel eens wat hebben voor dat hongerloontje, of moet je ze zelfs dan nog betalen? Omdat jullie zulk zwaar werk moesten doen, heb ik ook weer dagwerk gehad: zes uur lang de stad door hobbelen om bij elke winkel brieven af te geven. Maarja, werk is werk, maar ik hoop voor jullie dat je snel een ander jobje vind, want een zere rug en een overbelaste pols is niet tof.
    Slim dat jullie bij de kangaroes uit de buurt bleven, ik heb op een filmpje gezien dat ze je gewoon in een wurggreep kunnen houden en dat zal dan niet al te best aflopen haha.
    Is er trouwens nog meer eten van jullie gestolen door de behaarde inwoners van Aussie?(dan heb ik het niet over de overbehaarde mensen, maar die grootgeoogde eekhoorns) ik ben er nog steeds niet achter hoe die beesten heten haha.
    Gelukkog maken jullie wel al veel kennis met de gastvrijheid van de Aussies, maar wel jammer dus dat die man jullie niet meer wilde helpen.
    Trouwens, door al die regen missen jullie ons koude kikkerlandje niet zo, ookal hebben we hier de afgelopendagen zowaar loop-buiten-zonder-jas-weer gehad. Maar aan al het goede weer komt een eind want het gaat vriezen. Alweer. De zon gaat weer lekker naar jullie toe, dus ik hoop dat jullie donkerbruin terug komen over vijf maanden. Duurt wel nog heel lang hoor!
    Oja, België is dus geregeld.

See you later, mate!

• 07 Maart 2013 - 10:17

Jopie En Thea:

Dag lieve Globetrotters,We hebben met plezier het stukje weer gelezen, het is vallen en weer opstaan,maar jullie komen er wel, ondanks alle tegenspoed er toch de lol inhouden is belangerijk. Wij hopen dat jullie in Victoria ander werk kunnen vinden, wat minder zwaar en dat jullie daar ook langer aan het werk kunnen blijven. Geen nieuws vanuit lelystad, hier gaat alles en iedereen zijn gangetje.
    Dikke knuffels van ons

• 07 Maart 2013 - 10:28

Anne/Tom:

Hoi lievies.
    Wat een avonturen maken jullie mee, wij kunnen jullie niet meer als jullie thuis komen zo, zelfstandig en volwassen. Goed hoor. Zouden jullie daar willen wonen of, heeft ons koude kikkerlandje toch nog de voorkeur. Het is fijn te horen dat alles toch weer goed is gekomen met de auto. Nog een hele fijne tijd daar, geniet ervan.
    Dikke kus. Van ons pootje van Doortje en Mara

• 07 Maart 2013 - 12:55

Opa Jan En José :

Hello Auzies,

Wat een giller, een kangaroo die steeds dichterbij komt, kijk maar uit voor die beesten, ze kunnen lekker schoppen ! Wat vervelend dat het weer niet mee werkt, maar ga maar snel verder trekken en een leukere baan zoeken. Gaat het stel dat jullie ontmoet hebben ook met jullie mee? Lijkt me wel zo gezellig voor jullie.
    Hoop dat je een job kunt vinden en dat het wat beter betaald, dan heb je wat meer ruimte om fijne dingen te doen, dat leeft toch wat gemakkelijker voor jullie.
    Hoe vinden jullie het daar eigenlijk, valt het mee of tegen ? Het klinkt inderdaad dat jullie de tegenslagen goed aankunnen samen, dat is goed, maar vanaf nu alleen maar wat meer geluk en meevallers voor jullie, dat wens ik .
    Het was weer een goed verslag en we kijken uit naar de volgende,
    Dikke knuffels van ons,
    Opa en José

• 08 Maart 2013 - 20:43

Jamie:

Hoihoi allemaal,

We komen zeker nog terug naar het koude kikkerlandje hoor.
    En we gaan wss met het andere stel de great ocean road afreizen binnenkort.. En dan onderweg nieuw werk zoeken, dus dat is nog even spannend.

Enn Beccaa, top dat Belgie geregeld is ! (:

Ik hou van jullie allemaaall xxxxxx

• 09 Maart 2013 - 23:27

Jannie Janssen:

Hoi Jamie en Max,

Wat spannend allemaal zeg. Het is wel erg leuk om te lezen maaar ik hoop dat jullie toch ook wel in wat rustiger vaarwater komen. Jullie lossen het wel allemaal fantastisch op , knap hoor. Hoop dat jullie met dat andere stel gezellig verder kunnen trekken en snel een leuk baantje vinden beiden. Kijk weer uit naar je volgende berichtje, erg leuk om jullie zo te volgen
    Lieve groetjes Menno en Jannie.