Car Problems... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jamie Kemenade - WaarBenJij.nu Car Problems... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jamie Kemenade - WaarBenJij.nu

Car Problems...

Blijf op de hoogte en volg Jamie

08 Februari 2013 | Australië, Sydney

Zijn we weer! Na een boel gedoe.
Verzekering is ondertussen wel geregeld! En het bankpasje is opgehaald.

Dus dinsdag gingen we op zoek naar een leuke camping, op internet een gezien dus daar gingen we heen (in Richmond).
Waren iets te laat uit Sydney weggegaan dus we kwamen daar aan om half 1 in de nacht, en natuurlijk was het gesloten :)
Dan gaan we maar naar het stadje daar naast, Windsor, waar we geen camping kunnen vinden.

Aan een man bij een tankstation gevraagd waar we zouden kunnen overnachten, en hij stuurt ons naar een park waar we in de auto gingen slapen.

Volgende morgen ontmoeten we een aardige man die op het park werkt, en van hem krijgen we een paar tips, hij kijkt ook even naar de auto en of alles nog goed gevuld is.
De auto stond hierdoor een paar uurtjes in de brandende zon, en toen we wilden weg rijden wilde de auto niet starten!

Toen hadden een paar mensen geconstateerd dat onze startmotor niet goed werkt, en laat je het repareren door een monteur ben je zo een paar honderd dollar kwijt...

Gelukkig wist een van zijn kennissen waar je een startmotor kon halen! die hebben we gekocht voor 65 dollar, en de aardige man van het park kon het er zelf inzetten want hij was vroeger automonteur.
In ruil hebben Max en ik voor het avondeten gezorgd!

We zijn ondertussen ook helemaal lek geprikt door de muggen hier... de sprays houden ze echt niet weg.
Op mijn linkerbeen heb ik 12 beten en op mijn rechterbeen 11.
Ze vinden buitenlanders lekker denk ik...

Vanavond verblijven we (hopelijk) op Wheeny Creek, dat is een national park.

Daarna rustig op naar Queensland :)

Seee yaa xxxxxxxxxxxxxxxxx

• 08 Februari 2013 - 06:08

Britt:

Haha hebben jullie weer, gelukkig zit er nu andere motor in. ^^
    Oh wat ben ik blij dat hier die muggen niet zijn xD
    Leuk om te lezen dat nu weer alles goed gaat. <3
    Nog veel succ6 en plezier.
    Knuffel! <3

• 08 Februari 2013 - 06:27

Miriam:

Fijn dat jullie van die aardige mensen tegenkomen! Dat geeft wel een goed gevoel voor de achterblijvers!
    Het parkje ziet er leuk uit! Maar een camping is natuurlijk praktischer... Je wilt je ook kunnen douchen en zo... Hoewel, ik zag ook een leuk watertje ;)
    En die muggen, tja ik zou een lokaal middeltje kopen... De muggen zijn niet overal hetzelfde... Azijn helpt, een beetje, tegen de jeuk.
    Kijk nu alweer uit naar jullie volgende verslag!
    Dikke kus, ikke

• 08 Februari 2013 - 08:11

Nina De Leukste:

Hè hè jullie leven nog! De foto's zien er heel mooi uit, ik wil ook! =(
    Wat vervelend dat die auto niet meer startte, dat verwacht je ook niet als je hem net hebt gekocht.. Maae gelukkig zitten er behulpzame mensen in Aussie haha!
    Ik hoop dat jullie de camping vinden en daar lekker kunnen verblijven =)!
    Kus kus kus kus

• 08 Februari 2013 - 08:16

Marijke:

Dat is wel een avontuurtje! Gelukkig redden jullie je goed en zijn er aardige en behulpzame mensen! Geeft samen een goed gevoel, goed zo jongens! Het parkje zag er inderdaad prachtig uit, heeft ook wel wat romantisch. Hoop dat jullie nu echt ff vakantie kunnen gaan vieren. En, een foto van de muggebultbenen zou ook wel interessant zijn...
    Hier alles goed, kusjes en lieve gedachten,
    mams

• 08 Februari 2013 - 08:34

Pap En Mam:

Hoi Kanjers,
    Hebben jullie verslagje weer met een brede glimlach gelezen.
    Zonde van de kleine tegenslagen, maar dat hebben jullie toch weer prima opgelost.
    En wat een aardige mensen daar! Lief dat jullie als tegenprestatie voor het avondeten hebben gezorgd.
    Ach, zo doe je dat. De ene dienst is weer een ander waard.
    Lieverds veel plezier en rij voorzichtig naar Queensland.
    Dikke knuffels van ons.

• 08 Februari 2013 - 09:26

Joop En Thea:

Hallo lieve globetrotters ( zo blijven we jullie noemen), we hebben het laatste reisverslag weer gelezen hoor! erg leuk, zo maak je nog eens wat mee.Complimenten hoor zoals jullie met de problemen omgaan.
    Mooie foto's trouwens en schitterend weer ook, behalve die muggen zzzzzzzzzzzzzzz.......
    Hier gaat alles zijn gangetje, vanavond gaan we met z'n negenen naar de Steak v.d. Keijzer een hapje eten en toasten op jullie reis, veeeeeeeel plezier daar, kusjes van ons.

• 08 Februari 2013 - 10:53

Rebecca:

Hee aapjes!

Hebben jullie een bak, gaat hij meteen kapot... Lang leve lieve mannen in parken jehhh
    Op de muggen na be ik wel keijaloers hoor! Lekker zonnetje, veel nieuwe leuke mensem ontmoeten. Pas maar op, straks willen jullie niet meer terug haha.
    Maandag heb ik de meeloopdag bij het CAH Vilentum, ik zal goed opletten en alle details aan je vertellen zodat het net is of jij ook bent geweest (:

Many kussies en blijf voorzichtig!

• 08 Februari 2013 - 12:40

Pedro!:

Hé wereldreizigers,

Jullie pakken het ook helemaal niet handig aan. Je moetgewoon een nieuwe auto aanschaffenen de rekening naar jullie papa en mama sturen ;-))))

M.b.t. de muggen jamie moet je geen insectenspray smeren maar pasfoto's van Max op je lichaam plakken, dan schrikken ze vanzelf...

nu even serieus, het klinkt allemaal heel gemoedelijk hoe jullie geholpen worden door alle mensen.
    Avontuurlijk allemaal genietze!!

groetjes,
    Pedro (van Campen)

• 09 Februari 2013 - 07:21

Romy:

Hooooi Aussies,

Ben zoo jaloers op jullie! Ben blij om te horen dat alles goed gaat, op de kleine probleempjes na dan, maar jullie hebben gelukkig aardige mensen getroffen! Geniet van het mooie weer, hier sneeuwt het weer :( heel veel plezier de komende dagen en ik ben benieuwd naar jullie volgende verslag!

Kuss

• 09 Februari 2013 - 13:20

Ellen En Fred:

Hoi Jamie en Max,

Leuk te lezen dat jullie avontuur beleven! Zo hoort het ook!
    Wij wensen jullie nog veel meer avontuur zonder al te veel tegenslagen!
    Groetjes Ellen en Fred